Ya Allah...permudahkan aku untuk berfikir dengan betul

Salam,

Dalam masa orang lain berpusu-pusu beli kereta (Setahun sejuta rakyat Malaysia beli kereta baru), aku masih pakai motor Kriss yang ku pakai sejak tahun 2005 (22/11/2005) sehingga lah kini. Banyak dah yg aku buat dengan motor nie, dari aku msih student (degree in IT), praktikal, cari keje (KL --> Perak), sehingga aku keje sekarang.Aku masih rase contented dengan motor nie, walaupun pernah eksiden sekali (cuti 3 minggu), tapi alhamdulilah aku boleh lagi boleh guna motor ni.

Dalam masa orang lain berpusu-pusu further study (master) aku masih lagi bekerja dengan degree aku ini, bukan x berminat dengan ilmu, cuma aku dah biasa slow and steady, cita-cita tuh ada tapi will take time, to sustaine study spirit bukan senang, x boleh ikut orang je...kalau nak dikatakan bijak bukan semestinya ada master, bijak dan belajar melalui kerja pon boleh, belajar dari pengalaman, 15% kebijaksanaan manusia dari praktikal 75% dari sikap. Tapi x dinafikan dengan belajar kita belajar untuk bersikap dengan sikap yang disiplin, amanah, adil dan lain-lain, itu pon kalau kita perasan.

Adios

Comments

Popular posts from this blog

Kenapa Melayu kerja Gomen?

Apa itu subsidi?

Kullu Man Fil Kauni