Novel Pemilik Cintaku setelah Allah dan Rasul

Saya beli buku Pemilik Cintaku setelah Allah dan Rasul , karya ustazah Fatimah Syarha (berusia muda setahun dari saya rupenye..muda2 pon solehah..x macam aku..huhuhu) melalui online, tiada masa nak ke kedai buku, kekangan masa..keje dan bla..bla (hepp!!..kan kate jgn ngungkit or ngadu psal byk keje la..bz la..Perdana Menteri pon bz gak)..Teringat2 dlu...bleh lepak kat MPH or mana2 kedai buku seharian dan shopping buku, tapi skrg beli online je la..Novel ni ringkas je...1 jam dah bleh setel, baca mase tuh tgh nak buat mee goreng, kopek udang...selak baca novel, potong sayur, selak baca novel, jeling TV jap...potong bawang, selak novel..siang sotong, selak, rendam mee, selak..siram bunga (ini saje nak tambah plot..ngee~, ), selak...syehhhh (bunyi bahan2 diloyong ke minyak panas dalam kuali), selak baca lagi, kacau2 mee goreng...angkat..dh habes 1 novel sy baca...ringkas je..mcm baca majalah..murah je tapi yg penting isinya berguna..huhuhu

Karya suami penulis ni Dr Farhan hadi pon menarik juga. Tapi ada terdengar forum from ustaz dr farhan, berkaitan wanita yang tidak solehah antaranya naik motorsikal...Sob..sob..saya akui tersentak and sedih..mcm kene batang  hidung, terfikir dalam hati "aku ni perempuan jahat rupenye..hanya kerana aku naik moto..hmmm..." x pelah kita sangka baik dengan ustaz ye..sebab ustaz mungkin tak tahu x semua perempuan naik motorsikal tuh derhaka..saya nak beli kereta..tapi lesen sy xde..sy bukan x pernah belajar tapi hormon phobia and takut and bodo skit...menyebabkan sy 3 kali failed amek lesen kereta..sy masih x pandai nak agak bearing dan koordinat saiz dan jarak kereta di jalan raya...takut tergesel sy bwk ketepi sangat...takut langgar bontot kereta org sy berenti jauh dengan kereta dihadapan..dan phobia di maki hamun pemandu malaysia yang terel dek kerana bwk kereta perlahan mcm siput..sbb phobia nak tekan minyak...dan mcm2 lagi..disebabkan itu saya masih bermotor..sy berdoa supaya takde lelaki ajnabi yang nampak saya naik moto..sy harap ade mesin lutsinar..bleh invisble kan saya ketika membawa moto..maka sy tak dinilai oleh mereka...

Comments

Popular posts from this blog

Kenapa Melayu kerja Gomen?

Apa itu subsidi?

Kullu Man Fil Kauni