Cukuplah..




"Aku, sekiranya aku hidup, aku bukanlah hidup tidak berezeki...
...Andainya aku mati, aku bukanlah mati tidak berkubur!..
...Hemah aku adalah seperti hemah para raja..sedang jiwaku..
..Adalah jiwa yang merdeka, ia melihat kehinaan itu sebagai kekufuran!...
..Apabila aku telah pun berpada dengan makanan seumur hidupku..."

"Wahai Tuhan kami!..Ampunkanlah dosa-dosa kami dan perbuatan kami yang melampau-lampau dalam urusan kami, dan teguhkanlah tapak pendirian kami (dalam perjuangan). dan tolonglah kami mencapai kemenangan terhadap kaum yang kafir".

Mislul mukminu tusibahul musibatu kamasalil hadidah tadkhulunnar, fayazhabu khabithaha wayabqi tayyibaha

"perumpamaan seorang mukmin yang ditimpa musibah adalah seperti besi yang dimasukkan kedalam api..hilang segala kotorannya dan yang tinggal hanyalah yang elok"




Comments

Popular posts from this blog

Kenapa Melayu kerja Gomen?

Apa itu subsidi?

Kullu Man Fil Kauni