Hak Untuk Selfish

Pernah tak korg rase korang dah ter'selfish', saya rasa perasaan ter'selfish' bila melibatkan hak diri untuk berehat mcm spoilt by someone or something...Ye memang x bagus untuk bersikap selfish, tapi pada saya ada 2 keadaan untuk saya rase berbaloi untuk mengorbankan hak diri, first, for my family (mak, abah, kakak , abang, adik2,makcik..bla..bla), secondly, untuk diri saya sdr..

Kawan?...maaflah saya bukan le org yang ber 'gang of the cruel', jgn la nak ajak saya bergeng2...bukan sombong ..tapi saya x kesah kurg kawan..tapi adenye kwn yang berkualiti sudah cukup..walaupon x le sampai bergeng atau berkuncu...

Bukan senang nak jaga hati kawan...especially bagi org mcm saya yang sbnr nya malas nak pujuk, or layan mmbr yang sensitif gile..n bla..bla.., ada kala tuh saya rasa org yang sensitif ini lebih selfish, dari org yang x sensitif dg perasaan org ... saya terpikir tidak kah org yang sensitif ini paham kesusahan hati org lain yang dianggap bersalah kerana tidak memahami kesensitifan...wahh2 btul lah...saya bersalah kerana tidak faham mereka..contoh: jarang msg, jarang call, tidak respon atas masalah mereka

Ada byk isu dari org yang sensitif, yang saya rasa kan tak masuk akal...tapi ape boleh buat sabar kan je lah..

Moral: Bagi mereka yang sensitif, tak salah nak sensitif tapi berpada2 lah, jgn melihat kesalahan mereka yang tidak paham sensitif diri anda, kerana anda juga bersalah kerana ter'over' sensitif.

Comments

Popular posts from this blog

Kenapa Melayu kerja Gomen?

Apa itu subsidi?

Kullu Man Fil Kauni