Saya Yang Pemalas

Salam,

Lamanye x update blog, pemalas btul...nasible blogspot nie free...walaupun tahu bukan ada sapa pon yang nak baca, tapi menulis blog bermakna ada tempat untuk meluahkan sesuatu, bukan semua bende kita boleh luah dengan mudah pada manusia, adakalanya menulis juga boleh melepaskan beban pemikiran dalam kepala...

Facebook telah hampir sebulan saya deactivated, salah satu sebab adalah bila diri rasa kurang selesa dengan expression diri sdr diketahui oleh kawan2..ya saya seorang yg agak berahsia, ramai kwn yang x sangka dengan sikap2 saya yang tertentu..nampak macam serius, tetapi kkdg mengarut, nampak mcm pemalu tetapi penakut sebenarnya, susah untuk diramal.

Sorg kwn yang x berapa best, nasihatkan saya supaya rajin menulis pada blog ni..
"hg tulih la ikut gerak hati, ape2 yang rase setiap hari..bukan la nak ngadu,lgpon hg nak ngadu kat sape pon?..bukannye ade org tahu dan baca blog hang ni..takyah nak perasan"

Btul jugak...kkdg ada gak rasa nak marah, bengang, especially manusia2 yang perasan best kat sekeliling saya ni, tapi pendam je dalam hati..baik punye pasal..nak citer ngan org pon kkdg pikir orang lain pon ade masalah masing2...Nahh!!, skrg sy akan cuba menulis apa saja...boleh jadi ade orang rasa ianya best dan minta saya membuat sebuah novel dan buku ...koya lebih!!

Mengenangkan blog ini lebih personal, tahu tiada sapa yang nak amek tahu pon, senang meluahkan disini, memang taknak org komen, sebab ini blog saya, luahan mengikut hati, kalau salah....doa2 je saya sedar sdr...ye mmg satu lagi sikap saya, pantang ditegur, sehinggalah saya sdr minta diri ini ditegur..ego ke?..rasanye itu sikap begik saya...sebab pada saya, saya juga tidak menegur org, dan berharap mereka paham2 sdr utk berubah...

Moral: "Manusia yang best adalah sedar diri yang dia tak best, manusia yang tak best yang perasan diri dia best" - Dr Rowan Atkinson

Comments

Popular posts from this blog

Kenapa Melayu kerja Gomen?

Apa itu subsidi?

Kullu Man Fil Kauni