Boikot?



Saya tidak memilih untuk memboikot..
walaupun ada suara yang mengata saya memboikot..
saya masih sedar masih ada kepentingan urusan saya dengan pihak berkenaan

Boikot itu menifestasi kebencian..saya tiada harapan apa2 pada pihak berkenaan.
saya percaya akan kompromi budaya, kompromi kepercayaan..
saya tidak boikot, apatah lagi memprotes..
mereka adalah rakan2 sekerja saya..saya masih bebas menghulurkan senyuman
saya masih waras untuk memulakan sapaan..

Cuma ya saya tidak setuju dengan amalan2 sosial yang saya tidak setuju,
Tapi saya tidak kecewa dan sakit hati,
Tindakan yang saya ambil dengan tidak terlibat dalam aktiviti sosial mereka berlandaskan prinsip yang saya anuti, tiada ego, tiada menang dan tiada salah. Ianya luar tugasan saya untuk memaksa ianya terjadi mengikut cara saya.

Saya berharap masa akan memahamkan mereka.. InsyaAllah

Comments

Popular posts from this blog

Kenapa Melayu kerja Gomen?

Apa itu subsidi?

Kullu Man Fil Kauni