Sabarlah wahai diri yang sibuk akan dunia...



Untuk mendapat yg kamu sukai dari Allah, 

kamu seringkali harus menahan diri yg Allah tidak sukai



Ya Allah ampuni kesalahanku, kebodohanku, berlebihan ku dalam urusanku dan apa pun yang Engkau lebih tahu dariku.

Ya Allah, ampunilah kesungguhanku, gurau sendaku, ketidaksengajaanku dan kesengajaanku kerana semua itu ada padaku.

Ya Allah, ampunilah aku tentang apa yang aku dahulukan (persembahkan) dan aku akhirkan, tentang apa yang aku sembunyikan dan aku nampakkan dan tentang apa yang Engkau lebih mengetahuinya dariku. Engkau yang mendahului dan Yang Mengakhiri. Engkau Maha Kuasa atas segala sesuatu

Diriwayatkan dalam Sahih Bukhari dan Sahih Muslim dari Abu Musa Al-Asyaari r.a

(Dipetik oleh Imam al-Nawawi didalam Al-Azkar)

Comments

Popular posts from this blog

Kenapa Melayu kerja Gomen?

Apa itu subsidi?

Kullu Man Fil Kauni